Генерален дистрибутор на Mitsubishi Motors Corporation за България
Начало Специални оферти Библиотека
  • Технологичен речник
  • Технологичен речник
  • Технологичен речник
  • Технологичен речник
  • Технологичен речник
  • Технологичен речник
  • Технологичен речник
  • Технологичен речник
  • Технологичен речник
  • Технологичен речник
  • Технологичен речник
  • Технологичен речник
  • Технологичен речник

Технологичен речник

Начало » Технологичен речник

Тук може да се запознаете с технологиите, като акцентът е поставен предимно върху качеството, с което се отличават автомобилите на Mitsubishi Motors и благодарение на което нашите автомобили функционират екологично и щадят глобалната околна среда, създават истинско удоволствие по време на шофиране и предпазват пътниците в случай на инцидент.

MIVEC

Двигателят MIVEC (със система, контролираща времето за отваряне и хода на отваряне на газоразпределителните клапани) на Mitsubishi се отличава едновременно с висока мощност, нисък разход на гориво и ниски емисии.
Конструкторите на Mitsubishi Motors от дълго време са насочили усилията си към разработването на технологии за управление на процеса на газоразпределение и на височината на повдигане на клапаните с цел постигане на висока мощност, нисък разход на гориво и ниско ниво на емисии. Двигателят MIVEC бе използван за първи път през 1992 година в модела Mirage, след което бяха направени редица подобрения за постигане на още по-добри работни параметри. В Outlander от 2005 г. и  Lancer от 2007 г. ние въведохме механизъм, който непрекъснато и оптимално управлява фазите на газоразпределителната система.

Система MIVEC за безстепенно регулиране на фазите на газоразпределение
MIVEC двигателите от серията 4B1, монтирани в Outlander, Delica D:5 и Galant Fortis, използват система MIVEC за безстепенно регулиране на фазите на газоразпределение, която непрекъснато и оптимално управлява процеса на газоразпределение според текущите условия. По този начин се постига върхово ниво на мощност и нисък разход на гориво за този клас автомобили.
Тази система променя непрекъснато и независимо гърбичните профили на смукателната и изпускателната част на газоразпределителната система, с цел по-прецизно регулиране в зависимост от оборотите и натоварването на двигателя в сравнение с предишните системи, при които се регулира само смукателната част на системата, като по този начин се постига едновременно висока мощност, нисък разход на гориво и ниско ниво на вредните емисии.

MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control system) е общото наименование за всички разработени от Mitsubishi Motors двигатели, оборудвани със система за безстепенно регулиране на фазите на газоразпределение.

 

Освен това, ние използвахме следните нови технологии в MIVEC двигателите от серията 4B1 за постигане на още по-добри работни характеристики.

Намаляване на теглото
Ние използвахме следните технологии за намаляване на сухото тегло на двигателя 4B12 с 16 килограма в сравнение с предишния модел (4G69).

  • Въвеждане на алуминиев блок на цилиндрите, лят под налягане
  • Въвеждане на пластмасови компоненти в капака на главата на цилиндрите, смукателния колектор и др.
  • Въвеждане на система за директно гърбично задвижване на клапанните механизми (премахване на кобилиците)
  • Въвеждане на задвижване на спомагателните системи със серпентинов ремък (намаляване на размера на спомагателното оборудване)
  • Модулна конструкция на балансиращия вал и маслената помпа

Намаляването на теглото на двигателя естествено води до отлично представяне по отношение на ускорението и разхода на гориво. Подобрява се също така и стабилността на автомобила на пътя.

Намаляване на загубите от триене
Намаляването на триенето е ефективен начин за постигане на по-голяма мощност и икономията на гориво. При двигателите от серията 4B1, ние направихме следните промени с цел намаляване на триенето.

  • Намалихме триенето в системата за задвижване на клапанните механизми чрез намаляване на натоварването на пружините и използване на гъвкав шлифовачен материал за обработка на стеблата на клапаните.
  • Въведохме използването на нисковискозно двигателно масло 0W-20. По-специално, ние намалихме триенето в периода на загряване на двигателя и така понижихме разхода на гориво.

Конфигурация на двигателя със заден изпускателен отвор
За да намалим емисиите на отработили газове, ние въведохме конфигурация на двигателя със заден изпускателен отвор. Ние скъсихме разстоянието между изпускателния отвор и разположения под пода на автомобила катализатор, за да могат отработилите газове да достигат до катализатора преди да се е понижила тяхната температура и така да се създадат условия за бързото му активиране за студено стартиране на двигателя. По тази причина ние отстранихме предишния близко разположен катализатор от изпускателния колектор в Outlander и Delica D:5 и постигнахме отлични екологични показатели, намалявайки нивото на емисии до 75% от стандарта за емисии за 2005 г. (☆☆☆☆). Някои категории на Outlander и Delica D:5 надхвърлиха с 25% нивото на стандартите за икономия на гориво за фискалната 2010 година.

MIVEC система с превключване на режима на газоразпределение и височина на повдигане на клапаните (смукателна част)
Монтираният в Pajero 6G75 (V6 3.8-литров) двигател използва механизъм, който превключва режима на газоразпределение и височината на повдигане на клапаните на двойния разпределителен вал на смукателните клапани според оборотите – от режим на ниски обороти към режим на високи обороти. Лесното преминаване от режим на ниски обороти към режим на високи обороти прави шофирането още по-приятно.

Превключващ механизъм MIVEC (6G75 MIVEC) Диаграма на MIVEC

 

PHEV (плъг-ин хибрид)

PHEV осигурява плавност и комфорт по време на шофиране при всякакви уловия на пътя, благодарение на различните режими на шофиране.
Уникалната плъг-ин хибридна система на Mitsubishi Motors, използвана в модела Mitsubishi Concept PX-MiEV, който бе показан на автомобилното изложение в Токио през 2009 година, се отличава с предимствата, присъщи на електромобилите, нулеви емисии на CO2 по време на движение *1, висока мощност и въртящ момент, генерирани от електромотор, както и изключително ниско ниво на шума на задвижващата система. Електромоторът изпълнява също така и функциите на електрогенератор, зареждащ литиево-йонната батерия на системата за задвижване. Освен това сме увеличили значително пробега, оборудвайки автомобила с 1.6-литров MIVEC двигател с добра горивна ефективност, който генерира допълнителна задвижваща мощност при шофиране с висока скорост. Плъг-ин системата на Mitsubishi включва също така и новоразработената операционна система MiEV OS, която избира автоматично оптималния режим на шофиране чрез интегрирано управление на компонентите на електромобила и на бензиновия двигател и освен това контролира непрекъснато състоянието на задвижващата батерия и осигурява оптимален режим на зареждане и използване на оставащия в нея заряд. Тази система осигурява едновременно икономия на енергия и комфорт, безопасност и надеждност по време на шофиране.
При шофиране със средна до ниска скорост, автомобилът работи в режим на електромобил, задвижван само от електрическата батерия. Когато зарядът на задвижващата батерия намалее, автоматично се включва бензиновият двигател, който започва да работи в режим на генериране на електрическа енергия, като автомобилът преминава в последователен хибриден режим на задвижване. При шофиране с висока скорост, автомобилът преминава в паралелен хибриден режим на задвижване с използване и на задвижващата мощност, генерирана от бензиновия двигател, който функционира по-ефективно от електромоторите при високи обороти. Освен това, при задействане на спирачките автомобилът автоматично преминава в режим на регенерация на енергия, при който моторите се използват като електрогенератори, зареждащи задвижващата батерия. По този начин плъг-ин хибридната система на Mitsubishi управлява по оптимален начин различните режими на задвижване (като електромобил, движение с генериране на електроенергия от бензиновия двигател, задвижване едновременно с електромотор и бензинов двигател и т.н.), в зависимост от наличния заряд в батерията и условията на шофиране.
Освен това, за да бъде използването на задвижващата батерия максимално ефективно, автомобилът може да работи и в режим на източник на електроенергия, захранващ домашни електроуреди, както и като източник на енергия в аварийни ситуации, напр. при природни бедствия.
*1: Не включва количеството емисии на CO2 от генерирането на електроенергия до зареждането на батерията.

Mitsubishi Concept PX-MiEV
(Представен на автомобилното изложение в Токио през 2009 година)

(1) Режим на електромобил
При ниска до средна скорост на автомобила, задвижващата батерия на Mitsubishi Concept PX-MiEV захранва електромотора, задвижващ предните колела. При шофиране в сняг, дъжд или при повърхност на пътя с ниско сцепление, за да се постигне необходимата тяга, системата автоматично преминава към режим на задвижване на четирите колела, като пренася въртящия момент и към задните колела, ако сензорите установят, че предните колела превъртат.


(2) Последователен хибриден режим
Ако оставащият в батерията заряд спадне под определено ниво, системата автоматично стартира бензиновия двигател, който започва да генерира електрическа енергия, и се преминава към последователен хибриден режим, при който електромоторите се захранват от генерираната електроенергия. Подобно на режима на задвижване като електромобил, и при този режим, в зависимост от конкретните условия, системата задвижва и четирите колела, когато това е необходимо.


(3) Паралелен хибриден режим
При по-високи скорости, задвижващата система на автомобила започва да работи в паралелен хибриден режим, при който се използва и задвижващата мощност, генерирана от бензиновия двигател, който функционира по-ефективно от електромоторите при високи обороти. При този режим бензиновият двигател работи паралелно на предния електромотор, който генерира тяга във всеки един момент по време на движение. При бърза смяна на пътната лента или други маневри, изискващи по-голяма динамична стабилност на автомобила, системата преминава към режим на задвижване на четирите колела, като се включва и задният електромотор. Освен това, когато е необходимо по-бързо ускорение, системата използва едновременно и предния, и задния електромотор, за да се осигури необходимата мощност и за да се подпомогне бензиновия двигател.


(4) Регенеративен режим
При задействане на спирачките на автомобила и при движение по инерция по дълъг наклонен път системата преминава към регенеративен режим, при който електромоторите (преден и заден) работят като електрогенератори, превръщащи спирачната енергия в електрическа енергия, която се използва за зареждане на задвижващата батерия.

 



(5) Режим на зареждане
Mitsubishi Concept PX-MiEV, подобно на серийно произвеждания i-MiEV, има система за зареждане на батерията от три източника: 100-волтова или 200-волтова електрозахранваща мрежа, както и станция за бързо зареждане. Системата включва също така и функцията Wireless Charging Program, която позволява на собственика да стартира процеса на зареждане или да включи климатика на автомобила в предварително посочен момент дистанционно, докато е извън автомобила.

Wireless Charging Program

(6) Режим на източник на електроенергия
Освен това, Mitsubishi Concept PX-MiEV следва концепцията "Smart Grid", която цели максимално ефективно използване на електроенергията и в момента привлича вниманието във връзка с борбата срещу глобалното затопляне. Когато автомобилът не е в движение, собственикът може да зарежда батерията на Mitsubishi Concept PX-MiEV през нощта, след което съхранената по този начин електроенергия може да се използва за захранване на битови електроуреди през конектора за нормално зареждане на батерията през деня, когато консумацията на електроенергия за битови цели е най-голяма. Така задвижващата батерия може да се използва като източник на електроенергия, напр. в случай на природно бедствие. Ако оставащият в батерията заряд спадне под определено ниво, системата автоматично стартира бензиновия двигател, който започва да генерира електрическа енергия, за да поддържа определено ниво на мощност на източника на електроенергия. Конекторът за зареждане и 100-волтовият AC контакт в задното багажно отделение също позволяват съхранената в задвижващата батерия енергия да се използва за захранване на уреди за готвене или осветление и др. при къмпингуване и по време на почивка.

Система за автоматично изключване/стартиране на двигателя (AS&G)

Системата AS&G автоматично спира и стартира двигателя при спиране/потегляне на автомобила.
Системата AS&G е базирана на технология, която автоматично спира двигателя, когато автомобилът е неподвижен, и автоматично стартира двигателя при потегляне на автомобила. Тя допринася за намаляване на разхода на гориво, както и на емисиите на CO2, тъй като автомобилът не изпуска вредни газове, докато е неподвижен. Системата AS&G се монтира в някои от моделите, предлагани в Европа.
AS&G: Auto Stop & Go.

Чист дизелов двигател

Този дизелов двигател се отличава с нисък разход на гориво, ниски емисии и ниско ниво на шума.
Mitsubishi Motors Corporation (MMC) разработи 1.8-литров дизелов двигател (модел 4N13) за леки автомобили, който отговаря на изискванията на стандарта Euro 5 и в който ниската компресия е комбинирана със система MIVEC (за електронно регулиране на фазите на газоразпределение). Максимално ниската компресия за дизелов двигател, използван в лек автомобил (14.9), позволява на MMC да постигне впечатляваща комбинация от висока мощност, икономия на гориво, ниски емисии и ниско ниво на шума от двигателя. За да реши проблема, свързан със студеното стартиране на двигателя и емисиите на неизгорели въглеводороди, MMC използва системата MIVEC за по-ранно затваряне на смукателните клапани с цел повишаване на коефициента на ефективна компресия, а чрез по-малка височина на повдигане на един от смукателните клапани се постига по-добро завихряне. От май 2010 година MMC предлага на европейския пазар леки автомобили, оборудвани с дизелов двигател с нисък коефициент на компресия.

Описание на технологията

Характеристики на технологията    Цели
Нисък коефициент на компресия: 14.9 Намаляване на дима и емисиите на NOx, намаляване на триенето
MIVEC По-ефективно завихряне (намаляване на височината на повдигане на един от смукателните клапани от едната страна)
Ефективно студено стартиране на двигателя (променлив коефициент на ефективна компресия)
VGTurbo
(широкообхватен компресор)
Ние използваме осем новоразработени компресорни лопатки за турбокомпресия с широк обхват - постига се висока мощност и намаляване на дима     
200 Mpa комън-рейл система за впръскване Понижени емисии и висока мощност
Коригирана конфигурация на коляно-мотовилковия механизъм Намаляване на триенето


MIVEC постига нисък коефициент на компресия

4N1 е първият дизелов двигател в света с регулируема система за газоразпределение (уникалната система MIVEC на Mitsubishi Motors), с помощта на която се решават различни проблеми, свързани с постигането на нисък коефициент на компресия. В същото време конструкцията на този двигател позволява регулиране на завихрянето на горивната смес чрез по-ниска височина на повдигане на един от смукателните клапани.

Режим на работа Функциониране на клапаните Ефект Цели
Режим на ниски обороти И двата смукателни клапана: по-ранно отваряне По-висок коефициент на ефективна компресия По-лесно стартиране на двигателя
  Един от смукателните клапани: режим на ниска височина на повдигане По-добро завихряне Подобрен горивен процес
Режим на високи обороти И двата смукателни клапана: по-голяма височина на повдигане и дълъг период на отваряне По-висока ефективност на процеса на принудително пълнене Намаляване на дима, висока мощност
Режим на високи обороти Изпускателна фаза Смукателна фаза Средна височина на повдигане
Ниска височина на повдигане

Задвижване на четирите колела

Mitsubishi Motors се стреми да постигне същото високо ниво на качество и при всички свои 4WD модели. Ние постигаме същото ниво на пускови характеристики на двигателя и стабилност на автомобила на пътя като при пълнофункционалните 4WD автомобили – напр. Jeep, първия Mitsubishi 4WD. Mitsubishi използва най-подходящата 4WD система за всеки конкретен модел, на базата на размера и предназначението на автомобила.


4WD система с електронно управление
4WD системата с електронно управление работи в три режима, които шофьорът избира според предпочитанията си и условията на шофиране. Механизмът за разпределяне на въртящия момент между предния и задния мост използва система с електронно управление, която във всеки един момент реагира в зависимост от позицията на педала за газта, скоростта на автомобила, условията на шофиране, действията на шофьора и др. Освен това, тази система осигурява изключително добро сцепление, като същевременно се елиминира спирачният ефект при остри завои, характерен за автомобилите с 4WD задвижване.
Шофьорът може да избере режим 4WD Auto, 4WD Lock или 2WD във всеки един момент по време на шофиране – с едно докосване на разположения върху конзолата кръгъл превключвател за избор на режим на шофиране.

Протичащият през електромагнита електрически ток предизвиква включване на пилотния съединител. В резултат на тази приложена сила, гърбичният механизъм избутва главния съединител и въртящия момент се пренася към задните колела.

4WD механизъм с електронно управление Диаграма на конструкцията на съединителния механизъм с електронно управление и задния диференциал


 

Предимства на режимите на шофиране
Режим 4WD Auto Движещата сила се разпределя по необходимия начин между предните и задните колела в зависимост от състоянието на пътната настилка и условията на шофиране.
Този режим осигурява стабилно поведение на автомобила дори и при движение по високоскоростни пътища при силен напречен вятър, върху влажна пътна настилка и др.
Режим 4WD Lock В сравнение с режима 4WD Auto, движещата сила се разпределя в по-голяма степен към задните колела.
Типичният режим на мощно 4WD шофиране, напр. върху пресечен терен, при наличие на препятствия и др.
Режим 2WD Този режим се характеризира с нисък разход на гориво и комфортно возене. Използвайте го тогава, когато желаете да шофирате икономично при добри условия на пътната настилка, напр. в населени места и др.

 

Super Select 4WD II
Системата Super Select 4WD II, която се използва в Pajero, предлага четири режима на шофиране, които може да се избират във всеки един момент по време на пътуване. Може да се избере режим на перманентно двойно предаване (4H), осъществяван с помощта на вискозен съединител (VCU) и централен диференциал, пълнофункционален Mitsubishi-Jeep 4WD режим (4LLc), и режим 2WD със задвижване на задните колела (2H), характеризиращ се с по-нисък разход на гориво и ниско ниво на шума.
Надеждното функциониране на превключвателния лост и комфортното возене се дължат в голяма степен на електронния превключващ механизъм.

 

Лост за 4WD

Задно предаване
В режим на задно предаване (2WD) задвижващият тракт престава да пренася въртящ момент към предния мост и така контролира по-ефективно разхода на гориво и шума.
Перманентно двойно предаване (4WD) с централен диференциал и неравномерно разпределение (33:67) между предния и задния мост
Системата за перманентно двойно предаване (4WD) с VCU/централен диференциал се справя успешно с различни условия на пътя – от нормални условия до заледена повърхност. Чрез регулиране на задвижващата сила, пренасяна към предните и задните колела, според условията на пътната настилка, се постига неутрално поведение в завоите при висока скорост и при хлъзгав път.
Двойно предаване (4WD) с директно задвижване (с блокиран централен диференциал)
При режим на “високи” предавателни числа на двойното предаване (4WD) с директно задвижване централният диференциал е блокиран. Този режим е подходящ за движение върху пясък, в дълбок сняг, лоши пътища.
Двойно предаване (4WD) с директно задвижване (с блокиран централен диференциал) в режим на “ниски” предавателни числа
Режимът на “ниски” предавателни числа на двойното предаване (4WD) с директно задвижване е подходящ за движение в кал, както и за преодоляване на трудни препятствия.

 

ACD (Active Center Differential)

Фирмената философия на Mitsubishi Motors включва “Удоволствие от шофирането” и “Стабилност и безопасност”. Благодарение на нашата интегрирана система за контрол на динамиката на автомобила, контролираща както задвижващите сили, така и спирачните усилия за четирите колела, шофирането на автомобила придобива качествено нови измерения.

Системата ACD контролира по електронен път диференциалното съотношение между предните и задните колела, с цел оптимално разпределение на движещата сила между четирите колела. Системата задава базово съотношение 50:50 и променя разпределението на движещата сила между предния и задния мост в диапазона от “Освободен” до “Блокиран диференциал (4WD)”. Базирайки се на информация за скоростта на въртене на колелата, ъгъла на завъртане на волана, генерирания от двигателя въртящ момент, спирачното усилие и скоростта на странично завъртане на автомобила, системата функционира с голяма прецизност и осигурява високо ниво на сцепление и ефективност на кормилната система според конкретните условия на шофиране.

 

AWC (All-wheel Control)

Фирмената философия на Mitsubishi Motors включва “Удоволствие от шофирането” и “Стабилност и безопасност”. Базирайки се на концепцията за разработка на AWC технологии, нашите автомобили се отличават с предвидимо поведение на пътя и голям запас от мощност, постигнати с помощта на различни технологии.

AWC (All Wheel Control) е концепцията за разработка на технологии, по която работим с цел осигуряване на “Удоволствие от шофирането” и “Стабилност и безопасност”.
AWC е концепцията за технологични разработки, която ние развихме във връзка с участието ни в рали Дакар (по-известно под името “Рали Париж-Дакар”), рали WRC и др. Ние фокусирахме усилията си върху разработката на технологии за контрол на движението на четирите колела, осигуряващи “предвидимо поведение на пътя и голям запас от мощност”, чрез постигане на максимален капацитет на гумите на четирите колела по един балансиран начин, на базата на различни дълго усъвършенствани 4WD технологии.

"Предвидимото поведение на автомобила на пътя", осигурявано от AWC, се изразява в отлична реакция, отлична линейност и управляемост, а "Големият запас от мощност" е свързан със сцеплението, стабилността в завоите и ефективността при задействане на спирачките.
За да постигнем тези характеристики, ние разработихме и внедрихме технологии, базирани на три вида подходи: "Контрол на вертикалното натоварване на четирите колела", "Задвижване на четирите колела/контрол на разпределението на спирачното усилие" и "Контрол на приплъзването на четирите колела".

  • Контрол на вертикалното натоварване на четирите колела
    Изключително устойчива каросерия, алуминиев покривен панел, алуминиев кожух на двигателя, гуми с голям диаметър, независимо окачване на четирите колела, оптимизирано разпределение на теглото между предния и задния мост
  • Задвижване на четирите колела/контрол на разпределението на спирачното усилие
    ACD, AYC, 4WD с електронно управление, AFD (активен преден диференциал), Super Select 4WD II, блокировка на задния диференциал, ASC (контрол на стабилността)
  • Контрол на приплъзването на четирите колела
    ASC (контрол на сцеплението), ASTC, ABS, спортна ABS система
AYC (Active Yaw Control)

Фирмената философия на Mitsubishi Motors включва “Удоволствие от шофирането” и “Стабилност и безопасност”. Благодарение на нашата интегрирана система за контрол на динамиката на автомобила, контролираща както задвижващите сили, така и спирачните усилия за четирите колела, шофирането на автомобила придобива качествено нови измерения.

AYC контролира по оптимален начин движението на автомобила, като коригира страничното завъртане и увеличава стабилността в завоите. Системата използва интегрирания в задния диференциал механизъм за пренасяне на въртящия момент към лявото колело и дясното колело и по електронен път осигурява оптимално разпределение на въртящия момент между двете колела в зависимост от условията на шофиране и действията на шофьора. Ние въведохме система за контрол при странично завъртане, благодарение на която автомобилът реагира по желания от шофьора начин. Освен това, комбинирайки AYC със системата за управление на спирачките, ние активно контролираме поведението на автомобила до пределните нива. Благодарение на тази система се постига висока динамика и стабилност в завоите.

INVECS-III CVT

INVECS-III CVT постига нисък разход на гориво и плавно возене.
INVECS-III е съвременна система, която автоматично избира оптималното предавателно число в зависимост от условията на пътя и условията на шофиране (“оптимален контрол”) и прилага “контрол на базата на придобити знания”, съответстващ на специфичния стил на шофиране на конкретния водач. За ефективната работа на двигателя допринася и безстепенната автоматична скоростна кутия (CVT). За разлика от конвенционалните автоматични трансмисии, превключването на предавките от CVT се извършва без никакви прекъсвания и всяко натискане на педала на газта предизвиква приятно и плавно ускорение. Освен това, с помощта на преобразувател на въртящия момент се постига стабилно бавно движение напред (с леко понижаване на скоростта), когато педалът на газта не е натиснат, а потеглянето по наклон е лесно.
Освен това, някои модели могат да работят в “6-степенен спортен режим на превключване на предавките” – за по-спортен стил на шофиране, като при автомобилите с механична скоростна кутия.
Outlander и Lancer са оборудвани и с пера за превключване на предавките от волана, благодарение на които шофьорът може да използва спортния режим на превключване и без да вдига ръцете си от волана.

 

MIVEC Turbo

Добри динамични характеристики в целия диапазон от обороти: Високоефективен турбо двигател MIVEC в Lancer Evolution

Динамичните характеристики на този усъвършенстван двигател са подобрени значително в сравнение с конвенционалния модел 4G63. Максималната мощност е 221kW (300PS)/6,500rpm, а максималният въртящ момент е 422Nm (43.0kgf・m)/3,500rpm (за японския пазар) – по-висок от този на модела 4G63. Освен това, ние сме усъвършенствали двигателя така, че той може да генерира висок въртящ момент още при ниски обороти. По този начин е постигната изключително висока мощност, а предавателното съотношение на силовия тракт е променено. Най-важната промяна в този двигател е използването на алуминиев блок на цилиндрите, който е лят под налягане. По този начин ние намалихме теглото на самия двигател с 12.5 килограма в сравнение конвенционалния чугунен блок на цилиндрите. Ние променихме също така и позицията на смукателните и изпускателните колектори на този двигател: смукателните отвори са отпред, а изпускателните – отзад спрямо каросерията на автомобила. Благодарение на тази промяна не е необходимо изпускателната тръба да е разположена под двигателя, който в този вариант е позициониран с 10 милиметра по-ниско в сравнение с конвенционалния модел, снижавайки по този начин центъра на тежестта на автомобила.

Турбо двигател 4B11 MIVEC Twin-Scroll
* MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control system) е общият термин, с който се обозначават всички двигатели, оборудвани с разработения от Mitsubishi Motors механизъм за регулиране на фазите на газоразпределение.

MIVEC
Смукателната част и изпускателната част на този механизъм на MIVEC позволяват да се постигне по-ефективно регулиране на фазите на газоразпределение в зависимост от оборотите и натоварването на двигателя в сравнение с предишните системи, при които се регулира само смукателната част. По този начин се постига по-висока мощност в широк диапазон от обороти на двигателя и по-нисък разход на гориво.


Смукателна и изпускателна част на системата

За смукателната част ние разработихме алуминиев смукателен колектор с равна дължина на тръбите и близко разположен отвор, като преди колектора монтирахме дроселен клапан с електронно управление.
В същото време, за изпускателната част ние използвахме колектор от неръждаема стомана, като след него монтирахме турбокомпресор, изработен от титан и алуминий. Чрез оптимизиране на формата на компресорното колело ние подобрихме още повече динамичните характеристики на двигателя.
Сгъстеният въздух на изхода на турбокомпресора се охлажда ефективно в междинния охладител и се отвежда към смукателния колектор, като ние променихме също така и тази връзка, с цел максимално намаляване на загубите.

Спецификации на работното колело на турбината, изработено от титаниева сплав / работното колело на компресора, изработено от алуминиева сплав

S-AWC

Фирмената философия на Mitsubishi Motors включва “Удоволствие от шофирането” и “Стабилност и безопасност”.Ние разработихме технологията S-AWC за постигане на изключително високо ниво на предвидимо поведение на пътя и голям запас от мощност.

S-AWC е интегрирана система за контрол на динамиката на автомобила, представляваща реализация на концепцията AWC на изключително високо ниво. Усъвършенстваната интегрирана система за управление контролира задвижващите сили и спирачните усилия за четирите колела, за да се осигури поведение на автомобила, което отговаря на действията на шофьора при различни ситуации на пътя, и за да се даде възможност на всеки “да се наслади на спортно шофиране без никакво напрежение”.

S-AWC шаси


Пример за използване на технологията в Lancer Evolution

S-AWC предлага интегрирано управление на системата ACD, която контролира диференциалното съотношение между предните и задните колела, системата AYC, която контролира разпределението на въртящия момент между лявото и дясното колело, и спортните системи ABS и ASC, контролиращи функциите на спирачките, с цел независим контрол на съответните задвижващи сили и спирачни усилия за четирите колела. Системата осигурява безпроблемен и ефективен контрол при всякакви ситуации по време на шофиране, включително при ускоряване, задействане на спирачките и завиване.

Диаграма на конфигурацията на системата S-AWC

Използването на информация за генерирания от двигателя въртящ момент и спирачното усилие в процеса на управление на компонентите на ACD и AYC позволява на системата S-AWC да определи по-бързо дали автомобилът увеличава или намалява скоростта си. Този подход осигурява ефективна реакция на системата за управление.
Освен това, за първи път S-AWC използва информация и за страничното завъртане на автомобила. Системата помага на шофьора да следи с по-голяма точност избраната линия на движение, като сравнява данните за действителното движение на автомобила, осигурени от сензора за странично завъртане, с действията на шофьора докато управлява автомобила, и реагира по необходимия начин, за да коригира отклоненията.
Освен това, коригирането на спирачното усилие във връзка с основната роля на AYC – разпределяне на въртящия момент между левите и десните колела – позволява на системата S-AWC да контролира по-ефективно поведението на автомобила в екстремни ситуации по време на шофиране. Увеличавайки спирачното усилие към вътрешното колело при странично приплъзване на предните колела или към външното колело при занасяне на задната част на автомобила, новата функция на AYC, осигуряваща контрол на спирачното усилие, работи съвместно със системата за пренасяне на въртящия момент за постигане на по-добро поведение в завоите и по-голяма стабилност на автомобила по време на движение.
Използвайки интегрираното управление на ASC и спортната ABS система, S-AWC може да контролира ефективно и безпроблемно динамиката на автомобила по време на ускоряване, задействане на спирачките или завиване, при всякакви условия на шофиране. Lancer Evolution има три режима на работа: TARMAC за суха пътна настилка, GRAVEL за сухи терени без пътна настилка, и SNOW за заснежени терени. След като шофьорът избере режима, който е най-подходящ за конкретния терен, системата S-AWC започва да контролира по съответния начин поведението на автомобила и позволява на шофьора да се наслади в максимална степен на динамичните характеристики на автомобила.
Тази технология подобрява динамичните характеристики при различни условия на шофиране, като постига напр. по-добри характеристики на кормилната система при шофиране в спортен стил върху суха пътна настилка, както и по-голяма стабилност и управляемост в завоите при хлъзгав път.

Трансмисия SST с двоен съединител (Twin Clutch Sport Shift Transmission)

Фирмената философия на Mitsubishi Motors включва “Удоволствие от шофирането”, “Стабилност и безопасност” и “Отговорно отношение към околната среда”. Ние създадохме трансмисията SST с двоен съединител с цел реализиране на тези принципи на изключително високо ниво.

SST с двоен съединител е автоматизирана механична трансмисия с по-добри характеристики на превключване в сравнение с обикновените механични трансмисии, без да е необходимо да се използва механичен съединител и ръчно превключване на предавките. От една страна, тази трансмисия дава възможност за икономично шофиране и осигурява емоциите, характерни за механичните скоростни кутии, а от друга страна улеснява шофирането подобно на автоматичните скоростни кутии.

Трансмисия SST с двоен съединител


Основна конструкция
Трансмисията SST с двоен съединител позволява бързо превключване на предавките без забавяне, благодарение на използването на два съединителни механизма – един за предавките с нечетен номер (1, 3 и 5) и друг за предавките с четен номер (2, 4 и 6). Освен това, преносът на генерираната от двигателя мощност се осъществява от съединителя, а не от преобразувател на въртящия момент, и затова конструкцията е проста, загубите на мощност са много малки, а ефективността на трансмисията е отлична, благодарение на което се постига и намаляване на разхода на гориво.

Диаграма на конструкцията на трансмисия SST с двоен съединител

Предимства
Двойният съединител, използван в автоматизираната механична трансмисия, дава възможност да се създаде “приятно чувство за ускорение”, благодарение на бързото превключване на предавките и “значителното намаляване на разхода на гориво”, постигнати с помощта на високоефективната трансмисия.
Освен това, тъй като ние предлагаме три режима на превключване на предавките, пригодени за различни условия на шофиране, тази трансмисия може да се справи успешно с различни предизвикателства по време на движение, както в градски условия, така и по пътища с много завои.

 

Режими на шофиране
Трансмисията SST с двоен съединител дава възможност на шофьора да избере три режима на превключване на предавките – Normal, Sport и S-Sport, обхващащи всички възможни ситуации по време на шофиране, от движение в градски условия до спортно шофиране извън града.

(1) Режим Normal
Режимът Normal, който е предназначен за шофиране в градски условия и други нормални условия, използва точки на превключване при сравнително по-ниски обороти, за максимално комфортно возене и оптимален разход на гориво.

(2) Режим Sport
Режимът Sport, предназначен за шофиране в планински райони и в случаите, когато е необходимо да се използва спирачният ефект на двигателя, се отличава с точки на превключване при по-високи обороти и с по-малко забавяне, с цел да осигури моментална реакция на педала на газта, създаваща у шофьора чувство за по-тясна връзка между човек и машина.

(3) Режим S-Sport (само при Lancer Evolution X)
За разлика от режима Sport, при режима S-Sport се поддържат по-високи обороти на двигателя и се постига по-бързо превключване на предавките.

Аеродинамика (Работа по разработката на ASX)

ASX се отличава с изключителни аеродинамични характеристики и дизайн, чрез които се постига и икономия на гориво.

Върхово ниво на аеродинамичните характеристики за автомобил от типа SUV
Още от етапа на избор на концептуално оформление, ние започнахме серия от аеродинамични проучвания, като използвахме методите на изчислителната динамика на флуидите (CFD) и извършихме изпитания в аеродинамичен тунел, с цел да създадем автомобил, отговарящ на най-високите аеродинамични изисквания с оглед на икономията на гориво и дизайна. Всички компоненти на каросерията бяха променени до милиметър, за да се постигне необходимата обтекаемост. По този начин постигнахме коефициент на аеродинамично съпротивление на ASX (0.33), който е от най-високо ниво за SUV категорията.


Аеродинамичен дизайн на каросерията

Ние оптимизирахме страничните повърхности на каросерията с цел контролиране на отделните въздушни потоци около предните ъгли. Освен това, ние избрахме оптимално тесен профил от централната до задната част на автомобила, за да намалим зоната на отрицателно налягане в резултат на турбулентния поток, като същевременно създадохме остър ръб в задния край, който ефективно да разделя въздушните потоци, за да намали челното съпротивление.
Проектирахме покрива така, че да има лек наклон към мястото на спойлера, намалявайки по този начин зоната на отрицателно налягане, за да постигнем ефекта на намаляване на аеродинамичното съпротивление подобно на страничните повърхности на каросерията. Дизайнът бе оптимизиран допълнително и чрез добавяне на лека извивка към задната част на задния спойлер, за още по-голямо намаляване на челното съпротивление чрез подходящо насочване на въздушните потоци.

ACL (Active Cornering Lights)

ACL улеснява шофирането през нощта, като осигурява допълнително осветление в посоката, в която автомобилът завива, в зависимост от ъгъла на завъртане на волана.

Допълнителното осветяване в завоите се осигурява от 35-ватови халогенни лампи. При скорост на автомобила до 40km/h, системата следи използването на мигачите и ъгъла на завъртане на волана и въз основа на тази информация осигурява допълнително осветяване в посоката на завиване. ACL повишава нивото на безопасност при нощно шофиране, при движение в завои и т.н.

 

AFS (Adaptive Front-lighting System)

 Допълнителните светлини, включващи се в зависимост от ъгъла на завъртане на волана, улесняват още повече шофирането през нощта, като осигуряват допълнително осветяване в посоката, в която автомобилът се движи.

При нощно шофиране, AFS реагира при завъртане на волана в завои и в други ситуации, включвайки допълнителни светлини в посоката на завиване на автомобила. Тези светлини се включват в зависимост от скоростта на автомобила дори и при малък ъгъл на завъртане на волана, благодарение на което безопасността при нощно шофиране се повишава дори и при движение с висока скорост.

 

ABS

ABS е система за активна безопасност, която може да помогне на шофьора да избегне препятствия на пътя и евентуален удар в случаите на силно и рязко задействане на спирачките, както и при задействане на спирачките върху хлъзгав път.

ABS предпазва от блокиране на колелата при силно и рязко задействане на спирачките върху хлъзгав път и по този начин помага на шофьора да запази контрол върху управлението на автомобила и да избегне препятствия и/или евентуални удари.

[Автомобили с ABS]
Колелата не блокират при задействане на спирачките върху хлъзгав път и благодарение на това може да бъдат заобиколени препятствията на пътя.

[Автомобили с ABS]
Колелата блокират при задействане на спирачките върху хлъзгав път и не е възможно да бъдат заобиколени препятствията на пътя.

Илюстрация: Задействане на спирачките и заобикаляне на препятствие върху хлъзгав път.

ABS може да помогне на шофьора да избегне опасни ситуации при задействане на спирачките, но никога не може да замени безопасното шофиране. ABS не винаги намалява спирачния път – от точката на първоначално задействане на спирачките до пълното спиране на автомобила. Спирачният път зависи от много фактори, включително състоянието на пътната настилка и сцеплението между нея и гумите на автомобила.

Спирачен асистент
Тази система може да помогне да се осигури необходимото спирачно усилие при задействане на спирачките в критични ситуации.

 


EDB осигурява оптимално разпределение на спирачното усилие между предните и задните колела и максимална ефективност на спирачките при всякакъв товар в автомобила. Ако, например, в автомобила пътуват няколко човека, натоварването на задните колела се повишава. В такъв случай, при задействане на спирачките в аварийни ситуации EBD отчита този фактор и повишава спирачното усилие върху задните колела. Ефективността на спирачките се увеличава в сравнение с автомобилите без EBD.

 

 

 

ASC (Active Stability Control)

ASC помага на шофьора да не загуби контрол върху управлението на автомобила при шофиране в лошо време и по време на маневри в критични ситуации.

Ако системата установи, че по време на движение върху хлъзгав път или при рязко завъртане на волана възниква ситуация, при която някое от колелата губи сцепление, ASC предизвиква спирачно усилие върху едно или няколко колела и автоматично коригира генерираната от двигателя мощност, с цел да помогне на шофьора да не загуби контрол върху управлението. Освен това, сензори следят сцеплението на гумите и съвместно със спирачната антиблокираща система (ABS) реагират при приплъзване на колелата върху влажен/заснежен път.

На илюстрацията е показано дясното задно и лявото предно колело при хлъзгав път.
(4WD автомобил

Илюстрация на функцията “Контрол на стабилността” при движение в завой

Граници на действие на ASC при маневри в критични ситуации

 

Диаграма на системата ASC

ASC може да помогне на шофьора да не загуби контрол върху управлението при лоши условия на пътя и по време на маневри в критични ситуации. ASC обаче има определени граници на ефективност и не може да помогне на шофьора да поддържа необходимото сцепление и да запази контрол върху управлението на автомобила при всякакви ситуации. Шофьорът е задължен да шофира внимателно, съобразявайки се с пътното движение, условията на пътя и атмосферните условия.
 

 

ETACS

Уникалната система с електронно управление ETACS на Mitsubishi се грижи за спокойствието и комфорта на шофьора.

ETACS е уникална система на Mitsubishi, която управлява електрическите компоненти на автомобила, включително предните фарове, външните огледала, чистачките на предното стъкло и др. Тази система осигурява спокойствие и комфорт на шофьора и му помага по време на шофиране, като контролира прецизно функциите на оборудването на автомобила в различни ситуации.


Помощ за разсеяни шофьори

Автоматично изключване на фаровете
Тази система автоматично изключва предните светлини и фаровете за мъгла след изключване на двигателя на автомобила и при отваряне на вратата на шофьора.

 

 

Автоматично позициониране на външните огледала след сгъване
Ако скоростта на автомобила достигне и надвиши 30km/h при сгънати външни огледала, системата автоматично ги премества в работна позиция. (Допълнителна функция: Системата може да се програмира така, че огледалата да се позиционират автоматично при включване на захранването и да се сгъват при изключване на захранването и при отваряне на вратата.)
 *Възможни са разлики при различните модели.
 


Автоматично изключване на вътрешното осветление
Ако при излизане от автомобила шофьорът остави вътрешното осветление включено, системата автоматично изключва светлините след 30 минути. Така шофьорите може да са спокойни, дори и когато забравят да изключат светлините. (Периодът на изчакване преди автоматичното изключване на светлините може да се промени чрез настройките на системата.)

 

Автоматично включване и  изключване на предните светлини и автоматично регулиране на обхвата на осветяване

Автоматично управление на светлините
Системата автоматично включва предните светлини, когато навън се стъмни, когато автомобилът влезе в тунел и т.н. Освен това, когато автомобилът излезе от тунел, системата автоматично изключва светлините. (Допълнителна функция: Моментът на включване на светлините може да се промени чрез настройките на системата.)

 

Предни чистачки, движещи се в зависимост от скоростта на автомобила
Ако шофьорът избере режим на периодично движение на предните чистачки, системата автоматично задава оптималната за текущата скорост на автомобила честота.

 

 

 

Задни чистачки, включващи се автоматично при заден ход на автомобила
Ако шофьорът е избрал режим на периодично движение на задните чистачки, при превключване на задна предавка задните чистачки се стартират автоматично, за да осигурят необходимата видимост зад автомобила.
 *Възможни са разлики при различните модели.

 

Предпазване на ценния автомобил от кражба

Алармена система
След заключване на вратите с дистанционното устройство, при всякакво отваряне на врата без използване на дистанционното устройство се включва алармената система, която сигнализира със звуков сигнал и мигащи аварийни светлини.

 

 

Алармена система Premium 
Алармената система Premium отговаря на строгите изисквания на Thatcham*1 за предпазване от кражба. При неразрешено отваряне на някоя от вратите на автомобила, неразрешено влизане в автомобила, неразрешено преместване на автомобила или прекъсване на захранващи кабели от акумулатора, системата сигнализира със звуков сигнал и мигащи аварийни светлини. При паркиране в многоетажен паркинг и др., шофьорът може временно да изключи сензорите на системата.
*1: Thatcham е агенция, създадена от Асоциацията на британските застрахователи с цел да дава оценка на системите за предпазване от кражба.

Имобилайзер (Система за предпазване на автомобила от кражба)
Имобилайзерът е система, която позволява двигателят да бъде включен от системата за управление едва след като бъде направена проверка на уникалния идентификационен код на използвания контактен ключ. Двигателят не може да бъде запален с друг ключ. Това възпира крадците да се опитват да стартират двигателя с друг ключ и води до ефективно намаляване на броя на кражбите.

Система за безключов достъп
Ако шофьорът носи със себе си ключ за безключов достъп, той/тя може да отключва и заключва вратите на автомобила без да вади ключа. Освен това, запалването на двигателя става само с натискане на педала на спирачките и натискане на бутона за стартиране (при автомобилите, оборудвани с бутон за стартиране на двигателя) или завъртане на превключвателя за запалване (при автомобилите, оборудвани с такъв превключвател). Има и авариен ключ, който може да се използва в случаите, когато акумулаторът е изтощен.

Стилен дизайн, наблягащ на качеството.
Има пет бутона върху компактния корпус.
  • Заключване на вратите
  • Отключване на вратите
Запалването на двигателя от шофьора става само с натискане на педала на спирачките и натискане на бутона за стартиране (при автомобилите, оборудвани с бутон за стартиране на двигателя) или завъртане на превключвателя за запалване (при автомобилите, оборудвани с такъв превключвател) ).
В случай на автоматична трансмисия или CVT.
Отключването и заключването става с натискане на бутоните, разположени вдясно от дръжките на вратите и капака на багажника.

Други функции на ключа за безключов достъп

  • Мултирежимната функция на ключа позволява на шофьора да премества външните огледала дори когато е извън автомобила.
  • В системата може да бъдат регистрирани до четири ключа за безключов достъп.
  • Върху ключа за безключов достъп има светодиоден индикатор, който служи за проверка на комуникацията с приемното устройство, както и за проверка дали батерията е изтощена.
  • За заключване/отключване на вратите и стартиране/спиране на двигателя може да се използват както ключът за безключов достъп, така и аварийният ключ.
  • Ключът за безключов достъп е свързан и с имобилайзера. Тази система спира всеки, който се опитва да стартира двигателя с друг ключ.

Клиентите, използващи имплантируеми кардио-пейсмейкъри и др., трябва да обърнат внимание на риска от въздействие на радио вълните върху електрическите медицински устройства. Подробна информация за това може да получите от нашите търговски представители.

HSA (Hill Start Assist)

Тази система не позволява на автомобила да започне да се движи назад и улеснява потеглянето върху наклонен терен, като автоматично поддържа спирачното усилие в интервала от време, в който шофьорът премества крака си от педала на спирачките към педала за газта, за да потегли по стръмен път.

Ако автомобилът е спрял върху стръмен терен и системата е установила това на базата на информация от различни сензори и електронния блок за управление, тя автоматично поддържа спирачното усилие след отпускането на педала на спирачките от шофьора до момента на натискане на педала за газта (за период от максимум 2 секунди). Системата намалява поддържаното от нея спирачно усилие в зависимост от натиска върху педала за газта и генерирания от двигателя въртящ момент.

  • HSA функционира и при заден ход върху наклонен път.

HSA функция

Диаграма на системата HSA

  • В зависимост от състоянието на пътната повърхност е възможно автомобилът да започне да се движи назад.
RISE (Reinforced Impact Safety Evolution Body)

Купето с подсилена конструкция, която предпазва при удар (RISE), повишава нивото на безопасност за пътуващите в автомобила.

В случай на удар, ефективното поглъщане на енергията и здравината на купето са от голямо значение. Технологията RISE (Reinforced Impact Safety Evolution body) отговаря на тези условия и повишава нивото на безопасност в случай на удар.
Пример за приложение: Outlander
В Outlander ние сме използвали конструкция, базирана на нова концепция, за да постигнем още по-високо ниво на безопасност при удар. В предната част сме използвали елементи и конструкции за ефективно разсейване на енергията при челен удар и за намаляване до минимум на деформацията на купето.

С помощта на елементи от високояка стомана (високояки материали) успяхме да повишим здравината и да намалим теглото на каросерията.


 

Въздушни възглавници (SRS)

Въздушните възглавници SRS (Supplemental Restraint System) допълват системата за предпазване на пътниците, включваща също така предпазните колани и обезопасената конструкция на каросерията.

Система от 6 въздушни възглавници (фронтални въздушни възглавници за шофьора и пътника отпред, странични въздушни възглавници за шофьора и пътника отпред, както и странични въздушни възглавници тип “завеса”)
.

Въздушните възглавници SRS се активират при фронтални и/или странични удари със сила, която би могла да причини сериозни наранявания или смърт. Фронтална въздушна възглавница SRS

 

 

 


Ние увеличаваме броя на автомобилите, оборудвани с 6 въздушни възглавници.
Система от 6 въздушни възглавници

 

 

 


 

 

 

 

 


За да се намали опасността от нараняване на главата, в случай на страничен удар със сила, която може да причини нараняване или смърт, въздушните възглавници тип “завеса” се раздуват в пространството между главите на пътниците и страничните прозорци на автомобила (за седалките от първия и втория ред).

Тест със страничен удар в стълб със скорост 29km/h.
Въздушната възглавница тип “завеса” намалява опасността от нараняване на главата при удар в стълб.
Въздушните възглавници SRS служат като допълнение към системата за предпазване на пътниците, включваща също така предпазните колани и обезопасената конструкция на каросерията. Винаги поставяйте предпазния колан, за да сте максимално защитени в случай на удар!

Въздушна възглавница SRS за коленете на шофьора

Заедно с фронталната въздушна възглавница, възглавницата за коленете на шофьора предпазва още по-ефективно шофьора в случай на челен удар, като ограничава движенията в долната част на краката.

Въздушна възглавница SRS за коленете на шофьора Илюстрация: Въздушна възглавница SRS за коленете на шофьора

Въздушните възглавници SRS служат като допълнение към системата за предпазване на пътниците, включваща също така предпазните колани и обезопасената конструкция на каросерията. Винаги поставяйте предпазния колан, за да сте максимално защитени в случай на удар!

Седалка, която намалява риска от нараняване вследствие на “камшичен удар”

Средство за пасивна безопасност, осигуряващо защита в случай на удар отзад.

Ударите в задната част на автомобила са едни от най-често възникващите инциденти на пътя (прибл. 33% от всички пътни произшествия). Затова е изключително важно да се предприемат мерки за предпазване от “камшичен удар” вследствие на такива инциденти.

Когато автомобил, оборудван със седалки за намаляване на риска от нараняване вследствие на “камшичен удар”, бъде ударен отзад, горната част на тялото на пътника се притиска към облегалката в по-ранен момент, като подглавникът и облегалката осигуряват необходимата опора едновременно. По този начин се намалява натоварването върху врата на пътника, тъй като седалката предпазва главата от рязко движение назад (“камшичен удар”).

Предпазни колани

Предпазните колани са най-важни за безопасността!
Предпазните колани са най-важната част от оборудването за безопасност на шофьора и пътниците. Те намаляват риска от нараняване или смърт в случай на инцидент. Около половината от жертвите при пътни произшествия са пътували без поставен предпазен колан. В много от тези случаи фаталният резултат би могъл да се избегне с поставяне на предпазния колан.
MMC настойчиво препоръчва използването на предпазните колани от всички пътуващи, при всяко пътуване и през цялото време!

Предпазни колани с обтегачи и ограничители на силата на опън
Обтегачите на предпазните колани за шофьора и пътника отпред се активират при челен удар със сила, която може да причини сериозни наранявания или смърт. Когато сензорът на въздушната възглавница регистрира такъв челен удар, обтегачът бързо се задейства и увеличава опъна на предпазния колан.
Освен това, ако по време на инцидента силите, приложени върху предпазните колани на шофьора или пътника отпред, надхвърлят определено ниво, ограничителите на силата на опън се активират и ограничават натиска върху гръдния кош на шофьора/пътника отпред, като по този начин намаляват риска от нараняване.

Каросерия с конструкция, която намалява риска от нараняване на пешеходците

Каросерия с конструкция, която наранява по-малко пешеходците в случай на удар.
Обезопасената конструкция, обхващаща предната част на автомобила, предния капак и т.н., намалява травмите при удар с пешеходец.



Пример за технологията, приложена в ASX
ASX намалява нараняванията, причинявани при удар с пешеходец, благодарение на използваната конструкция с отворена напречна секция с намалена твърдост в основата на предното стъкло (1 на фигурата) и използваните пластмасови калници (2 на фигурата).

 

 

 

В ASX ние отстранихме панела, обозначен със синя линия, за да заменим опорната конструкция на предното стъкло, която представляваше една затворена твърда конструкция в предишния конвенционален вариант (червената линия + синята линия), с конструкция, която е гъвкава и се деформира лесно при удар (само червената линия).

Сензор за дъжд/светлина

Сензорът за дъжд/светлина подобрява видимостта в зрителното поле на шофьора, като реагира автоматично в зависимост от количеството дъжд/светлина.

Автоматични чистачки със сензор за дъжд
Тези чистачки реагират при поява на дъждовни капки върху повърхността на предното стъкло и в зависимост от количеството дъжд автоматично активират режима на периодично движение на чистачките или превключват от ниска на висока честота. (Чувствителността на сензора на дъжд, активиращ чистачките, може да бъде променяна с помощта на регулиращо копче, разположено върху лостовете на волана.)

Автоматично управление на системата за осветление (Два сензора за осветеност)
Освен сензорите, които реагират на общата външна осветеност, автомобилът е оборудван и със сензори, които реагират на светлината в зоната пред автомобила и автоматично включват и изключват фаровете. Тази система позволява на шофьора да контролира по-прецизно момента на включване/изключване на предните светлини в зависимост от ситуацията на пътя.

Mitsubishi motors global showroom