Генерален дистрибутор на Mitsubishi Motors Corporation за България
Начало Специални оферти Библиотека
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално

Mitsubishi Motors пуска на пазара ново поколение електрически автомобил i-MiEV

Начало » Актуално » Mitsubishi Motors пуска на пазара ново поколение електрически автомобил i-MiEV

05.06.2009 Изтегли PDF Изтегли PDF

 

Mitsubishi Motors пуска на пазара ново поколение електрически автомобил i-MiEV
- Доставките за корпоративни клиенти, държавни и общински институции започва в края на месец юли -
- Продажбите за физически лица започват през април 2010г. –

В международния ден за опазване на околната среда, Mitsubishi Motors Corporation показа производствения  вариант на електромобила (EV) от ново поколение i-MiEV *1 *2, описвайки го като “пионер, който ще отвори вратата към следващите 100 години на нашето автомобилно общество”. i-MiEV ще се появи на японския пазар в края на юли тази година.

i-MiEV е резултатна 40-годишни разработки на Mitsubishi Motors в сферата на електромобилите. Компанията лансира серийното производство на i-MiEV като абсолютен еко-автомобил и решение на различните предизвикателства, пред които е изправен днес автомобилът, включително замърсяването на околната среда, глобалното затопляне и изчерпването на нефто-базирани енергийни запаси. Компанията ще продължи активното си сътрудничество както с частния, така и с публичния сектор в Япония и останалите страни по света с цел разработване на инфраструктура, която спомага за използването на електромобили.

Mitsubishi Motors очаква да достави на корпоративни клиенти и общински институции, на базата на оперативен лизинг*3, 1,400 автомобила i-MiEV през фискалната 2009 г. Компанията планира да започне продажбите на i-MiEV за физически лица през април 2010г., като заявки ще започнат да се приемат в края на юли тази година.

  • 1: MiEV: Иновационният електрически автомобил на Мицубиши
  • 2:  i-MiEV: За серийно произвеждания модел е добавено тире към наименованието, използвано за експерименталните и изпитателни варианти.
  • 3: Оперативен лизинг: Лизинг, при който месечните вноски включват и определени данъци, застраховки и разходи за поддръжка.

i-MiEV

i-MiEV: Общ преглед

В i-MiEV са използвани в максимална степен предимствата на дългото междуосие, произтичащи от базовия модел на миниавтомобила “i” с конфигурация, при която захранващата литиево-йонната батерия и задвижващият блок са разположени зад средната частна каросерията, под багажното отделение. Така се осигурява възможност за дневен пробег, който е напълно достатъчен при ежедневно използване на автомобила, без това да е за сметка на щедро оформеното пространство за седалките и багажа в модела “i".

Въвеждането на MiEV OS (Операционната система на MiEV)*4 — съвременна интегрирана система за управление, в която компанията е вложила своя богат опит, натрупен през дългите години на научни изследвания и разработки в областта на електромобилите — осигурява необходимите отлични работни характеристики и надеждност, които подхождат на един електромобил от ново поколение.

  • 4:      Родово наименование за интегрираната система за управление на автомобила, разработена от Mitsubishi Motors за електромобилите от ново поколение.

I Основни характеристики на продукта

   1. Нулеви емисии на CO2 по време на движение

      i-MiEV е автомобил с нулеви емисии на CO2 по време на движение. Дори и ако се вземе предвид емисията на CO2 в електроцентралите, i-MiEV генерира приблизително три пъти по-малко количество CO2 в сравнение с бензиновия “i” миниавтомобил (собствени изчисления на базата на електрозахранващата система в Япония).

   2. Задвижван 100% с помощта на електрическа енергия

      i-MiEV е много икономичен, тъй като използва само електрическа енергия. Освен това, в зависимост от цените на електроенергията, експлоатационните разходи може да бъдат намалени още повече чрез зареждане на батерията в извънпикови (нощни) периоди, когато тарифите са по-ниски*5.

  • 5: Нужно е да се направи запитване в електроразпределителната компания, за да се установи какви са нощните тарифи за клиентите.

   3. Тих, пъргав и комфортен

      i-MiEV вози тихо и комфортно – както това може да прави само един електромобил, който не използва двигател с вътрешно горене. Динамичните характеристики и мощността на i-MiEV, които се дължат на изключително бързата реакция и високият въртящ момент при ниски обороти, присъщи на системата на задвижване с електромотор, превъзхождат съответните възможности на миниавтомобила “i", задвижван от бензинов турбодвигател.

   4. Миниавтомобил с възможности за достатъчно дълъг пробег при ежедневно използване

      С еднократно зареждане i-MiEV изминава 160 км*6 съгласно японския стандарт 10-15 за движение в градски условия. Този пробег е съвсем достатъчен*7 за един миниавтомобил, предназначен за ежедневно използване.

  • 6:  Действителният пробег зависи от атмосферните условия, задръстванията на пътя и начина на управление на автомобила от шофьора (ускоряване, климатична система и т.н.)
  • 7: Национално проучване в Япония показва, че средно 90% от шофьорите изминават по-малко от 40 км/ден в работни дни, а 80% изминават по-малко от 60 км/ден в почивните дни (резултати от вътрешно проучване).

   5. 3 начина за зареждане на батерията

      i-MiEV използва 3 начина на зареждане, позволяващи батерията на задвижващия блок да се зарежда в домашни условия или извън дома. За нормално зареждане i-MiEV се свързва с помощта на доставените заедно с автомобила кабели към стандартно 100-волтово или 200-волтово контактно гнездо на електрическата мрежа в дома, Възможно е и “бързо зареждане” на батерията на i-MiEV в станциите за бързо зареждане, които в момента се изграждат в цяла Япония.

  • * Указания за времето на зареждане*8
Метод

Източник

Време

Нормално**

200V AC.15Amp.

Прибл. 7 часа (пълно зареждане)

100V AC.15Amp.

Прибл. 14 часа (пълно зареждане)

Бързо

200V 3-фазов (50 kW)

Прибл. 30 мин. (80% зареждане)

 

  • 8: Действителното време на зареждане зависи от различни фактори, напр. температура на въздуха и състояние на източника на захранване.

      ** Накрайникът и конекторът за нормално зареждане са разработени съвместно от Toyota Motor Corporation и Yazaki Corporation.

II Съвременна технология

   1. Основни компоненти на силовото предаване

      (1) Батерия на задвижващата система

      i-MiEV се захранва от литиево-йонна батерия с изключително висока енергийна плътност, произведена от Lithium Energy Japan*9. Тази батерия с огромен капацитет се състои от 88 последователно свързани литиево-йонни клетки и е монтирана под пода, в средната част на автомобила. Тази конфигурация с ниско разположен център на тежестта допринася за изключително добрите характеристики, свързани с управлението и стабилността на автомобила.

  • 9:  На 12 декември 2007 година Mitsubishi Motors, GS Yuasa Corporation и Mitsubishi Corporation създават съвместно предприятие за разработване, производство и продажба на литиево-йонни клетки с голям капацитет и висока енергийна плътност, предназначени за електромобили.

      (2) Мотор (двигателна част)

      i-MiEV използва високоефективен компактен и лек синхронен електродвигател с постоянни магнити, разработен специално за този автомобил. Той развива максимален въртящ момент още при ниски обороти, благодарение на което автомобилът реагира бързо, а возенето е комфортно. При понижаване на скоростта регенеративната спирачна система кара двигателя да функционира като генератор. Получената по този начин електрическа енергия се съхранява в батерията на задвижващата система.

      (3) Трансмисия

      i-MiEV използва лека и компактна редуцираща трансмисия, функционираща при една скорост и оползотворяваща високия въртящ момент при ниски обороти, който е характерен за електродвигателите и премахва необходимостта от използване на сложни механизми за превключване на предавките, каквито има при автомобилите с двигатели с вътрешно горене.

      (4) Бордово зарядно устройство

      i-MiEV е оборудван с компактно и леко бордово зарядно устройство, което позволява зареждане на батерията на задвижващата система от електрическата мрежа (100V/200V AC) в дома.

      (5) DC/DC преобразувател

      DC/DC преобразувателят се използва за зареждане на 12-волтовата помощна батерия и за захранване на електрическото оборудване на автомобила. Той е интегриран заедно с бордовото зарядно устройство в един електрически блок, с цел намаляване на размера и теглото на оборудването.

      (6) Инвертор

      Електродвигателят на i-MiEV се захранва с променлив ток. Инверторът преобразува постоянното напрежение на батерията на задвижващата система в променливо напрежение, необходимо за захранване на задвижващата система на автомобила.

Конфигурация на системите на автомобила
 

 

 

 

 

 

Конектор за нормално зареждане
(100V – 200V)

 

Комбиниран инструмент

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Блок за управление на батерията

Бордово зарядно устройство
DC/DC преобразувател

Инвертор

 

 

EPS

 

 

 

 

 

 

Електродвигател

 

Ускоряване

 

Блок за контрол на клетките
- - - - - -
Модул на батерията

Блок за контрол на клетките
- - - - - -
Модул на батерията

 

 

Трансмисия

Електр. спирачна помпаза отрицателно налягане

Спирачки

 

 

 

 

 

 

 

Превключвателен лост

 

Компресор на климатика

Отопление

 

 

 

 

Цикъл на зареждане и работа на двигателя

Захранване

Нормално зареждане

Бордово зарядно устройство

Батерия на задвижващата система

Инвертор

Електродвигател

Трансмисия

Шофиране

 

Бързо зареждане

 

 

 

 

 

 

 

 

Зареждане

 

Генериране на електроенергия

 

Регенеративни спирачки

# Комбиниран инструмент

Комбинираният инструмент върху арматурното табло включва измерителен уред за мощността, който илюстрира визуално разхода на енергия и процеса на възстановяване на енергия, индикатор за остатъчния заряд на батерията на задвижващата система, показващ с колко енергия разполага батерията, както и индикатор за разстоянието, което може да бъде изминато, определено на базата на средния разход на енергия за последните няколко километра.
# Превключвателен лост

Превключвателният лост може да бъде поставен в описаните по-долу три позиции, позволяващи на шофьора да избере режим на максимална динамика, максимална икономия или максимално използване на регенеративния ефект при понижаване на скоростта.

D-позиция: Режим, при който се развива мощен въртящ момент с директно реагиране при натискане на педала за ускорение, позволяващ на шофьора да се наслади в максимална степен на динамичните възможности на MiEV.

Еко-позиция: Намалява изходната мощност и разхода на енергия с цел постигане на максимална икономия.

B-позиция: Увеличава регенеративния ефект при задействане на спирачите. Изходната мощност е същата като тази в D-позиция.

# Климатична система

Климатичната система на i-MiEV се състои от климатик с електрически компресор и отоплителна система, при която се използва циркулация на топла вода, загрята с помощта на електрически нагревател. Превключвателят за управление има три степени на ръчна настройка на температурата, както за режима на охлаждане, така и за режима на отопление. Системата понижава разхода на енергия чрез намаляване до минимум на случаите, когато охлаждането и отоплението работят заедно.
# Функции, свързани с безопасността

(1) Батерията на задвижващата система е защитена с помощта на здрава конструкция

Високоволтовата система, вкл. блокът на батериите, е разположена в каросерията и е допълнително защитена с помощта на конструкция, предпазваща от удар във всяко направление.

(2) Интегрирана система за управление на автомобила: MiEV OS

MiEV OS (Операционната система на MiEV) получава данни и информация от всички основни компоненти на електромобила с цел осъществяване на интегрирано управление на характеристиките на i-MiEV. Съвременната система за управление следи постоянно състоянието на батерията и енергията, получена чрез регенеративната спирачна система, като в същото време регулира мощността с цел плавно и мощно ускорение от състояние на покой. Така системата оптимизира и намалява до минимум разхода на енергия, а същевременно осигурява поведение на автомобила на пътя, което се характеризира с комфорт, безопасност и надеждност.

III Друго оборудване и вътрешна облицовка

   1. Цветове на каросериятаo

      Предлагат се 8 варианта за покритието на каросерията, включително едноцветно оформление и два варианта на двуцветни комбинации.

      (1) Варианти с едноцветно оформление

      Предлагат се три варианта за едноцветно оформление: White Solid, Cool Silver Metallic е Raspberry Red Pearl (фабрична опция).

      (2) Варианти с двуцветни комбинации (фабрична опция):

  • Тип A:  Понастоящем се предлагат двете двуцветни комбинации, които са използвани досега за подчертаване на оригиналния характер на i-MiEV: Red Solid / White Solid и Cool Silver Metallic / White Solid.
  • Тип B: Допълнително са предлагат и две нови двуцветни комбинации:

            - “Clean image:” White Pearl / Ocean Blue Metallic и White Pearl / Mint Green.
            - “Premium image:” Cool Silver Metallic / Black Mica.
   2. Светодиодни фарове и комбинирани задни светлини

      i-MiEV е първият миниавтомобил*10 и първият модел на Mitsubishi Motors, при който се използват светодиодни /LED/ фарове. Чрез тях може да се постигне осветяване на пътя на по-голямо разстояние и в по-широка зона при къси светлини, като същевременно разходът на енергия е по-малък. В блока на комбинираните задни светлини също се използват бързовключващи се светодиодни излъчватели за задни и стоп-светлини, които се забелязват по-добре от движещите се зад вас превозни средства.

  • 10: Към края на май 2009г., според проучване, проведено от Mitsubishi Motors.

   3. Вътрешна облицовка на задната врата от PBS-бамбукови нишки - Green Plastic

      Вътрешната облицовка на задната врата на i-MiEV е изработена от PBS (полибутилен сукцинат)-бамбукови нишки - Green Plastic. Използването на PBS-бамбукови нишки води до намаляване на емисиите на CO2 по време на жизнения цикъл на продукта (от извличането на суровините до окончателното ликвидиране на продукта) с цели 10% в сравнение с полипропилена.

   4. Система за развлечения Mitsubishi Multi-Entertainment System (MMES)

      i-MiEV е оборудван със система за развлечения Mitsubishi Multi-Entertainment System (със 7-инчов екран и SSD навигация), създадена на базата на твърдотелна (SSD) технология, с цел изключително икономична работа и устойчивост срещу удар. Системата MMES се монтира фабрично. Навигационната база данни може да се актуализира с помощта на SD карта, като освен това компанията планира да използва тази система за илюстриране на местоположението на съществуващите станции за зареждане на батерии.

IV    Спецификации на i-MiEV
 


Система на задвижване

2WD (задвижване на задните колела)

Тегло/Размери на автомобила

дължина x ширина x височина

3395mm x 1475mm x 1600mm

Междуосие

2550mm

Тегло на автомобила (кг)

1100 кг

Брой пътници

4

Работни характеристики

Разход на енергия (по японския стандарт 10-15 за движение в градски условия)

125Wh/km

Пробег/зареждане (по японския стандарт 10-15 за движение в градски условия)

160km

Батерия на задвижващата система

Тип

Литиево-йонна

Номинално напрежение

330V

Номинален капацитет

16 kWh

Електродвигател

Тип

Синхронен с постоянни магнити

Модел

Y4F1

Макс. мощност

47kW (64PS) / 3000 ~ 6000 rpm

Макс. въртящ момент

180 Nm (18.4 kgf-m) / 0 ~ 2000 rpm

     
V Информация за продажбите(за вътрешния японски пазар)

  • Цел продажби:   1,400 броя (фискална 2009г.)
  • MSRP: JPY 4,599,000 (вкл. потребителски данък)*11

      JPY 4,380,000 (без включени данъци) *12
      (Цената не включва разходите за рециклиране, застраховка, други данъци освен потребителския данък, както и разходите за регистрация.)

  • Вид договор за продажба: Оперативен лизинг
     
  • 11: i-MiEV отговаря на условията за “Субсидии за мерки, които целят въвеждането на автомобили, използващи чиста енергия”, които понастоящем се прилагат от Министерство на икономиката, търговията и индустрията. За фискалната 2009г. желаещите да закупят такъв автомобил имат право на максимална субсидия в размер на JPY 1,390,000 след одобрение на заявление, подадено до службата за насърчаване на използването на автомобили от ново поколение (Next Generation Vehicle Promotion Center). (Желаещият да закупи автомобил трябва да подаде заявление за субсидия и да получи съобщение за одобрение преди регистрирането на автомобила).
  • 12: Съгласно прилаганите в момента в Япония данъчни стимули за притежателите на еко-автомобили, i-MiEV е освободен от акциз и данък върху теглото, с които обикновено се облагат новите автомобили.

      ***

Повече информация за Mitsubishi Motors i-MiEV:
http://www.mitsubishi-motors.com/special/ev/index.html

За информация и снимки:
Божана Иванова, bozhana.ivanova@balkanstar.com

Mitsubishi motors global showroom