Генерален дистрибутор на Mitsubishi Motors Corporation за България
Начало Специални оферти Библиотека
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално

MiEV Evolution III печели отличие в клас Electric Modified на Международното планинско състезание Пайкс Пийк 2014

Начало » Актуално » MiEV Evolution III печели отличие в клас Electric Modified на Международното планинско състезание Пайкс Пийк 2014

23.07.2014 Изтегли PDF Изтегли PDF

 

Нашата модерна електромобилна технология постигна второ място в общото класиране

Токио, 30юни 2014 г. - Mitsubishi Motors Corporation (MMC) участва в клас Electric Modified на популярното в цял свят международно планинско състезание Пайкс Пийкс (23-29 юни 2014 г.) в Колорадо, САЩ, с два състезателни автомобила MiEV Evolution III с изцяло електрическо задвижване, базирани на най-големите постижения на електромобилната технология и 4WD системите на MMC. На проведеното в неделя (29 юни) състезание Грег Трейси завърши с отличие в клас Electric Modified и се класира на второ място с време 9 минути и 08 секунди 188. В същото време Хироши Масуока финишира втори в този клас с резултат 9 минути и 12 секунди, заемайки трето място в общото класиране, което затвърди доминиращата позиция на MMC в класа Electric Modified. Тези резултати от състезателния ден и представянето на автомобилите на това състезание са убедително доказателство за високото ниво на електромобилните и 4WD технологии на MMC.

Грег Трейси коментира:

"Аз съм изключително щастлив, че успях да постигна победа за Mitsubishi Motors в клас Electric Modified. Тази победа означава, че вече съм победител както при двуколесните, така и при четириколесните моторни превозни средства, като преминаването ми към четириколесните возила се дължеше на моето силно желание да се състезавам с електромобил. Екипът на Mitsubishi Motors подготви за мен един фантастичен състезателен автомобил. Искам да благодаря на екипа и на Масуока-сан, който помогна при разработката на този феноменален автомобил и така допринесе за това постижение. Тази победа наистина е в резултат на усилията на целия екип. Днес пътят беше доста хлъзгав, но благодарение на системата S-AWC автомобилът не занасяше и аз имах възможност да атакувам уверено в завоите по цялото трасе до върха. Едно от нещата в моето представяне, от които съм разочарован, е малко по-агресивното ми поведение при задействани спирачки в някои от завоите. Това доведе до известно намаляване на ефективността на спирачките към края на трасето, в резултат на което необходимостта от силно натискане на спирачките според мен ме забави донякъде в горната част. Малко съм разочарован, защото ако не беше това, аз наистина имах добри възможности да съм първи и в общото класиране. Но съм наистина горд, че успях да постигна победа за Mitsubishi Motors в клас Electric Modified с MiEV Evolution III."

Хироши Масуока коментира

"Най-напред искам да поздравя Грег за победата в клас Electric Modified. Той се представи блестящо със своя MiEV Evolution III и определено заслужава тази победа. Като съотборник и партньор аз съм изключително щастлив от този резултат. Днес времето беше съвсем ясно и без притеснения за предстоящ дъжд аз имах възможност да шофирам агресивно по цялото трасе до върха. Ако трябва да дам сам оценка на моето шофиране днес, бих казал, че се представих на около 95 процента. Не можах да постигна победа, но съм горд, че помогнах на екипа да финишираме на първите две места. Тъй като вече три години се състезаваме на Пайкс Пийкс с електромобили, ние можахме да разработим един усъвършенстван състезателен автомобил на базата на придобитите нови познания в областта на високите технологии. Освен това ние бяхме свидетели на професионалното узряване на младите инженери, участващи в тази програма. Аз съм напълно сигурен, че информацията и опитът, придобити чрез участието ни в Пайкс Пийкс, ще са изключително полезни за бъдещото развитие на електромобилните и плъг-ин хибридните технологии."

Състезанието: Международно планинско състезание Пайкс Пийкс

Стартът на трасето с 156 завоя и дължина 20 километра е на височина 2 862 метра, а финалът – на връх Пайкс Пийк с височина 4 301 метра. Поради денивелацията от 1 439 метра атмосферното налягане, температурата и другите външни условия се променят значително между старта и финала. Състезателното трасе е разделено условно на три части – долна в подножието на планината, средна и горна в зоната до върха.

В долната част трасето преминава през иглолистна гора и се отличава с ритмична последователност от средноскоростни и високоскоростни завои, като изведнъж пред пилотите се появяват доста по-остри и трудни завои, изискващи изключително внимание и концентрация.

Средната част се отличава с красива гледка със скали с необичайна форма, разположени близко до трасето. Тази част изисква висока техника, тъй като скоро след старта следват много остри завои, в които трябва да се шофира много прецизно по стръмното нагорнище.

Горната част е високоскоростна и включва много бързи завои между остри скали и огромни камъни. В тази много трудна част с малка мантинела съществува реална опасност от излизане на автомобила от пътя. Затова във високоскоростните отсечки на тази част на трасето е необходимо автомобилът да запази максимална стабилност. Върхът е с височина 4 301 метра (по-висок от Фуджи), поради което разреденият въздух предизвиква понижаване на мощността на двигателите с вътрешно горене. Автомобилите с електрическо задвижване обаче не се влияят от разредения въздух и тази най-важна част на трасето дава възможност за постигане на отлично общо време от електромобилите.

Коментар на Каненори Окамото, генерален директор “Електромобили”:

" Mitsubishi Motors пусна на пазара първия масово произвеждан автомобил с изцяло електрическо задвижване през 2009 година. През 2013 г. ние пуснахме на пазара theOutlander PHEV – първият 4WD плъг-ин хибриден електрически SUV, а в момента се стремим да популяризираме използването на електромобилите и PHEV в цял свят.

Mitsubishi Motors участва в планинското състезание Пайкс Пийкс за трета поредна година след 2012 г. Ние гледаме на това състезание като на възможност да проверим възможностите на основните компоненти на нашите електромобили. На състезанието през 2012 г. ние имахме възможност да тестваме в тежки реални условия електродвигателите и батериите на серийния модел. През 2013 г., използвайки електродвигатели и батерии, които все още са в процес на усъвършенстване, ние успяхме да демонстрираме възможностите на тези компоненти и тяхната устойчивост в реални състезателни условия.

По време на Пайкс Пийкс 2014 ние се уверихме в стабилното представяне на тези компоненти и това ще намери отражение в следващото поколение модели на нашите електромобили и PHEV. Освен това, ние ще използваме информацията от състезанието Пайкс Пийкс както за подобряване на технологиите за контрол на четирите колела (една от най-силните страни на MMC) с цел постигане на по-голяма стабилност при високи скорости, така и за повишаване на опита на нашите инженери, разработващи системите за контрол.

Ние планираме да продължим разработването на тези технологии за контрол на четирите колела, които са в основата на нашия e-EVOLUTION (интегриране на електрическо задвижване и S-AWC), както е обявено в в нашия средносрочен бизнес план New Stage 2016."

Коментар на Ясуо Танака, главен инженер:

"След това наше трето поредно участие в международното планинско състезание Пайкс Пийкс ние се върнахме у дома с постигната цел – победа в клас Electric Modified. Аз съм щастлив, че тази победа ни позволи да демонстрираме нашата съвременна електромобилна технология. Освен това не ни достигнаха само 2.5 секунди, за да станем победители и в общото класиране, спечелено от автомобил с ДВГ. Този резултат обаче показва огромните бъдещи възможности на електромобилите.

Един от ключовите елементи за днешния резултат е S-AWC (Super-All Wheel Control) – една съвременна система за контрол на стабилността на автомобила. Системата S-AWC следи динамичното поведение на автомобила и регулира задвижващия въртящ момент на всяко колело поотделно. По този начин тя не само повишава безопасността при шофиране в нормални градски условия, но и позволява на шофьорите да запазят контрол върху автомобила и при екстремни ситуации, например по време на автомобилни състезания.

Участвайки в това състезание, ние събрахме разнообразна информация, която ще ни позволи да усъвършенстваме още повече комбинацията от S-AWC и системата за електрическо задвижване, като нашата крайна цел е на базата на тази информация да създадем автомобили с най-високо ниво на безопасност."

Mitsubishi motors global showroom